Rytme - 8 mdr.

28. oktober 2010

Alder:
8 mdr.

Rytme - 8 mdr.

Hej Helen.

Vores dreng bliver 8 måneder den 3.11, og jeg kunne godt tænke mig du hjalp míg med en god rytme til ham.

Jeg har haft god gavn af dit sidste brev, og har prøvet at følge din plan, men det holder ikke helt, eller jeg synes dagene varierer meget, og nu er han jo også blevet 2 måneder ældre så der er nok noget der skal ændres.

L vågner mellem 6-7 ca og sover så sin 1. lur ca 2,5 time senere, her sover han ca 1 time, han er herefter vågen ca 2,5-3 timer igen, og sover så igen ca 1 time, nogle gange mindre..
Afhængig af hvornår han vågner fra middagslur behøver han en kort lur mere inden han går i seng mellem 19-20. Han får som regel en flaske inden vi går i seng, men sover desværre ikke til næste morgen, han ...

Annonce

... vågner ofte omkring klokken 3 og klokken 5. Jeg tilbyder ham mælk her, men det er meget forskelligt hvor sulten han er.

Skal jeg til at tilbyde ham andet end mælk hvis han vågner, vand eller bare sut? Vil det kunne hjælpe på han sov igennem, hvis jeg tog "kampen" op med ham?

Jeg kunne godt tænke mig der var MEGET mere struktur på dagen, og at hans middagslur var noget længere.. vi bor i lejlighed på 1. sal så jeg har desværre ikke mulighed for at gå tur med ham, eller det har jeg, men han vågner ofte når jeg så bærer ham op.. Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre?

L bliver ualmidelig hidsig når han skal have overtøj på, har du nogle gode trick til hvad man kan gøre her? :-) Eller er det bare sådan det er lige nu:-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor